Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Mia - 19 januari 2016 12:28

Sockerkaka med riven mandelmassa och päronhalvor   


Det gjorde jag igår och attans vad gott det blev med lite vaniljvisp till   


Här kommer #recept på kakan för dig som blir #sugen 


Ingredienser
3 ägg
3 dl socker
3,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
1,5 dl grädde
75 gram smält smör
200 g riven mandelmassa

4 päronhalvor



Gör så här:
1. Smält smöret och låt det svalna. Sätt ugnen 175 grader, och smörj och bröda en form och lägg päronhalvorna i botten på formen.
2. Vispa ägg och socker
3. Rör ner grädden
4. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljpulver för sig och rör ner det och därefter smöret.
5. Riv mandelmassan grovt och blanda ner den i smeten. Häll i smord och bröad form.
6. Grädda 35-40 minuter beroende på form, känn efter med en sticka att den är helt torr



Av Mia - 19 januari 2016 07:11

  Nu kommer tydligen det där satans lappmöglet. Vad ska det här att göra kan man ju undra ?


Ja jag har i alla fall levererat #fyrhjuling sadel och den blev ju hyfsad och godkänd av ägaren.


 


Limmat har jag också fått gjort och nu är det till att sätta på ryggdelarna som ligger och väntar.


Igår hade jag ett trevligt #fika besök också och det är alltid uppiggande. Det tackar jag för   


Den här attans felköpta dörren som står här är inte hämtad än vilket gör mig en aning #irriterad.


Det är inte enkelt att #städa runt dörr, sidofönster och karmar i köket   


Jag har funderat på det här med #middag

Det är alltid samma #bekymmer för mig.

Hur är det för er ???

En ide' slog mig igår, om man skulle försöka få några till att #dela #madsedel med varandra ?

Man hakar ju gärna uppsig och äter det samma vecka ut och vecka in   

Och jag tycker ju helt klart att det är roligare att laga #mat när man vet vad man ska laga   


Finns det fler än jag som #försöker #planera matsedel ?

Här gärna av er och kom med #idee'r 

Min hjärna har slut på förslag så här äts för det mesta samma saker vecka ut och vecka in   


Trots väder får ni ha en bra dag ....Det ska jag förska ha   

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards