Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Mia - 31 januari 2014 13:33

Muffissemlor

 

12 st

 

125 g smör

1 dl socker

3 ägg

1½ dl kesella kvarg

3 dl mjöl

1 tsk bakpulver

1 krm salt

1 tsk mald kardemumma

 

Fyllning

 

inkråm från muffinsen

½ dl grädde

75 g mandelmassa

 

2 dl grädde + lite florsocker

 

Gör så här:

 

Vispa smör och socker poröst.

Vispa i ett ägg i taget.

Häl i torrvarorna och kvargen och blanda väl.

 

Grädda mitt i ugn i ca 15 minuter på 200 grader.

 

Låt svalna.

Dela muffinsen och gröp ut ett lite hål precis som en semla.

Lägg fyllningen i hålet..

Man kan även fylla med tex vaniljkräm eller nutella om man önskar.

 

Spritsa grädde på muffinsen och lägg på locket som blev och pudra med florsocker.

 

Attan så gott till kaffet   

 

Av Mia - 31 januari 2014 07:57

Ja så kom ännu en helg ...skönt va ju det men jag har ångest.


Prestations ångest är det vi pratar om....


Just nu känner jag mig förhindrad att göra det jag måste.


Lackbåset är fullt av bilar och jag behöver lacka mina nyinköpta möbler   


Jag behöver också städa men hallen är ju full av möblerna som behöver byta färg.


Jag har ett kapell som ska sys i helgen .....och det är väl det enda som är genomförbart av de saker jag måste få gjort   


Jag har inte hört något från den snubben som skulle komma med en inredning från övre delen av Sverige och det innebär då att jag inte kan plaera för de andra inredningarn jag har i vår.   


Så nu startar jag ugnen i stället så jag får stilla mitt bakbehov med att göra muffinssemlor   


Och nästa helg får jag äntligen gosa med det bästa i livet   och det ser jag verkligen fram emot.  


Och för er som undrar så såg min gristårta ut så här....inga vackra grisar med ack så god   

   

Ovido - Quiz & Flashcards